Een franchise: Een uitstekend ondernemingsmodel. De aanpak houdt in dat een beproefd model wordt gerepliceerd doordat de ondernemer (franchisenemer) wordt voorzien van een degelijk concept, een bestaande merkidentiteit en constante ondersteuning.
Deze drie kernaspecten vormen de basis voor succes in de georganiseerde handel. Het succes van een franchiseonderneming berust echter grotendeels op de kwaliteit van de relatie tussen de franchisenemer en de franchisegever.
De kern van het franchisecontract is de overdracht van knowhow. De franchisegever deelt zijn expertise met de franchisenemer en geeft hem een passende opleiding. Wanneer de knowhow is overgedragen, implementeert de franchisenemer het verworven concept en zorgt hij ervoor dat het up-to-date en effectief is.
Sascha von Berg, Heytens-franchisenemer in Halle en Waterloo, getuigt van deze vruchtbare samenwerking. Hij onderstreept de inzet en visie van Heytens bij het vernieuwen en ontwikkelen van zijn winkelconcept, evenals het belang van een nauwe samenwerking tussen de franchisegever en zijn team.
Dit succes is gebaseerd op de harmonie tussen de knowhow van de franchisegever en de inzet van de franchisenemer op het terrein. Zo kunnen gezamenlijke doelstellingen worden verwezenlijkt.
Sascha von Berg is er trots op deel uit te maken van deze familie en is Heytens dankbaar voor de voortdurende steun en toewijding die hem in staat stellen om een benchmark in de sector te worden.